התקשרו עכשיו:052-555-6451

אקנה ודרכי הטיפול

אקנה2אז מה זה בעצם אקנה? אקנה הינה בעיית עור מאוד נפוצה המשפיעה על אנשים בכל הגילאים ויש לה מגוון רחב של דרגות חומרה. למעשה מדובר בדלקת הפוגעת בבלוטות החלב וזקיקי השערות שבגופנו. התופעה נפוצה בעיקר בגיל ההתבגרות, אך יכולה להופיע כאמור אצל כל אחד ובכל גיל. ניתן לטפל באקנה באמצעות אמצעים קוסמטיים שונים, אשר מטרתם לחדש את העור ולהשאיר אותו מטופח ונקי.

מהם הגורמים לאקנה?

הסיבה הנפוצה ביותר לתופעת האקנה היא שינויים הורמונאליים בגוף, שבאים לידי ביטוי בעיקר בתקופת הנעורים. מעבר לכך ישנן סיבות נוספות לאקנה, להלן כמה מהעיקריות שבהן:

  • תקופת המחזור אצל נשים (קשור לפעילות הורמונאלית בגוף).
  • מתח נפשי מתמשך.
  • הצטברות תאי עור מתים.
  • חיידקים שנמצאים בתוך נקבוביות העור.
  • צריכת מוצרי חלב (שמכילים הורמונים)
  • גירוד של העור המגורה – לא מומלץ ויכול להוביל לתגובה הפוכה!

טיפולי_פניםטיפול קוסמטי לתופעת האקנה

במידה ולא מטופל כראוי, אקנה יכול להיות בלתי נסבל. למרבה המזל, באקנה ניתן לטפל באמצעים קוסמטיים שונים. מומלץ מאד לטפל באקנה דרך קוסמטיקאית מוסמכת שתוכל לזהות את מקור הפצעים להתאים עבורכם את הטיפול הראוי. טיפול חובבי באקנה עלול להחריף את הבעיה, לגרום לזיהומים בעור ועוד שלל תופעות בלתי רצויות.

טיפול באקנה מומלץ לעשות אצל קוסמטיקאית ולא אצל רופא עור. מדוע? באופן כללי, טיפול באקנה באמצעות רופא עור לרוב יכיל שימוש ממושך בתרופות (לעיתים שנה ואף יותר) – מה שאמנם יכול להביא לתוצאות מהירות, אך לא מומלץ עקב נטילת תרופות פרוביוטיות לאורך זמן.

אצל קוסמטיקאית לעומת זאת, מקבלים טיפול חיצוני שמטרתו לטפל בשורש הבעיה, לנקות את העור שלנו מתאים מתים וחיידקים אשר גורמים בין היתר להתפשטות האקנה בעורנו. קוסמטיקאית מוסמכת תדע להתאים את הטיפול המתאים, בין אם באמצעות משחות, חומצות שונות או מכשור רפואי – לכל אחד עפ"י סוג העור, הגיל ופרמטרים נוספים. הטיפול נמשך לאורך מספר מפגשים ומלווה בדרך כלל גם בהנחיות כיצד לבצע את המשך הטיפול בבית.

אולי תהיו מעוניינים לקרוא גם על טיפולי פנים.

 

חייגו עכשיו: 052-555-6451